11 April 2009

11 april 09

bismillahir rahmanir rahim..

today it happen again..

for each things dat happens..

and Allah has said, all things dat has happened is from what one hand had done..

adakah selama ini aku tidak ikhlas dalam kerja aku

adakah selama ini aku hanya diambil sebagai penyokong dan bukan perkerja?

seriously, dalam setiap tugasan kerja yang diberi secara rasmi..

seolah2, aku ni x membawa sebarang erti dalam tugasan pun..

aku sedar sape la diri aku

dah la BODOH, menyusahkan orang, x reti bacer quran, hafazan pun fail, saqafah pun x der, bg tazkirah pun x reti..df pun x reti..

AKU SEDAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

tapi could they at least give me chance to improve my self instead of blocking me from moving foward..?

ye2 je la, hari tu bentang munthalaq pasal keselarasan dan kesyumulan.. fiqh asal jamaie..

kononnya, nak 'pujuk org2 supaya x kecik hati diberi tugasan kecilan jer..

TAPI, i have to say, klu setiap kali tugasan pun, kita dipinggirkan, seolah2 klu x der pun x per..

tu ape plak??

ye, dulu bila disuruh neglect diri ni, di beri pulak surah abasa,

in which Allah said, lebih important to give to the one who wants it than those who have power..

i want it, i really do..!!!

but im being neglected now..

why did not they neglect me back then..?? it wont be as hurt as now..

for im ready to work, but im being surpress

adakah ini jemaah yang mencontohi langkah rasulullah s.a.w..???

Ya Allah, andai kata ini adalah jalan yang sebenar2nya menuju redhaMu dalam menegakkan panjiMu, tabahkanlah diri ini menghadapi setiap mehdan di dalamnya. akan tapi, jika sudah mula terseleweng dari jalan al-haq, dan menyekat diriku untuk memberi sepenuhnya dalam dakwah ni, leraikan diriku dari jemaah ini..
bantulah diriku untuk menegakkan kebenaran di dalam diri dan di seluruh muka bumi ini, tiap masa, di mana-mana..

perkenanlah permohonan hambamu yang hina ini..

No comments: