17 June 2010

hari ni aku ke kilang...

aku yg volunteer nk pegi 1-hr training..

sbb aku dh bosan duk ofis..

tp br aku sedar, duk kt klg tu lagi bosan kut..

huh..

ok, esok kn gi sana balk.. ader perjmpaan dprtmnt..

but di sebalik bljr mengenal bhn2 yg dibeli..

juga belajar dan mengenal ramai org.. yg slame ni deal thru email n phonecall jer..=)

but 1 thng i learn, dlm syrkt sebegitu, one need to be strong and at the same time patience..

smlm aku kn buat 'pembelian' ..
yg bertajuk 'wine n díné'...
aku punyelah raser berslh nk suh order mcm tu..
mula2 ingt tuk org2 atas yg non-muslim tu..
rupenye2 utk kaum hawa yg dijemput dlm 1-0 org..
dn sepcifically jmpt certain org jer..
alhamdulillah aku mmg x diajak.. as diorg dh tau, aku akn tolak utk pergi..

mmg la kater, event tu tuk mengutip dana bantu mereka yg memerlukan..

BUT, niat x menghalal kan CARA!!!...
nak jer aku ckp kt diorg yg diajak tu (yg mmg trus agree nk join)..
but i dont have the power..

dan hari ni aku blajar, kt tmpt keje tu smua men2 dlm kroni jer..
klu ko dlm krni bagus, top2, engko slamat la...
but i insist not to involve myself dlm benda2 kroni ni..
biar duit tu dpt ngn cara 'halal'..
sbb aku sedar, dlm aku keje tu, ader je yg sort of nk amik hati aku..
sbb aku ni ank 'big client' kitrg..
but little do they know, aku bkn mcm prnts aku..
men 'kotor'.. biarlah aku ikut cara low profile..
may Allah protect me from the dwell of this world and the hereafter life..

oh, n syrkt aku ni akn bukak lagu 1 tmpt keje kt n9.. by next year..
dan mungkin aku kena pindah skali kt sana..

mmg rase x best.. tp pk2 balik.. ada bagusnya aku kuar, jauh dari prnts aku..

sbb lagi jauh aku dr diorg, lg sng aku nk involve dlm gerak keje..

insyaAllah..

well, all depends on Him.. biiznillah...

may He give whats the best for my life.. insyaAllah

No comments: